כיצד לשפר את מהירות המחשב

המון לקוחות שואלים אותי כיצד ניתן לשפר את מהירות המחשב והחלטתי לתת לכן 11 טיפים שימושיים שיעזרו לכם לשפר מאוד את מהירות המחשב :

  1. ניקיון פיזי של המחשב: 
    רוב הלקוחות שמגיעים אלי מגיעים עם מחשבים מאובקים ומלוכלכים ולא מבינים שהלכלוך פוגע בתפקוד של המחשב.
    אבק ולכלוך פוגע במגעים של המחשב,יכול ליצור קצר ואף למנוע ממערכת ההפעלה לעלות.
    אבק הרבה פעמים סותם את פתחי האיוורור של המאווררים ומונע קירור נכון של המעבד.
    מחשב מאובק יהיה מלכודת חום אשר יכול להפחית את הביצועים של המחשב ואף את תוחלת החיים שלו .בנוסף,אבק גורם גם לרעש…לכן ההמלצה שלי אחת למס' חודשים או אפילו פעם בחודש (תלוי היכן המחשב נמצא) לכבות את המחשב,לפתוח את הדלת הצדדית ולנקות בלחץ אוויר את החלק הפנימי של המחשב (רצוי במקום פתוח).
    כמו כן רצוי גם לנקות עם מגבון איזורים שלחץ האוויר לא הצליח לנקות אך לא מעגלים חשמליים על הלוח ו/או הכרטיסים.

    ניקוי במגבון של המארז החיצוני,הכבלים הפנימיים וגם את המסך.
    רצוי לעשות סדר ולארגן את הכבלים מאחורה שיהיו מסודרים בצמה אחת מסודרת וכך ימנעו צבירת אבק בעתיד.

  2. מיקום המחשב: 
    כמו כן,מיקום המחשב במקום מאוורר הוא מאוד חשוב כי מחשב בתוך המחשב שלנו יש מאווררים וחלקים מתחממים וחשוב מאוד שהמחשב יהיה במקום מאוורר ולא יתחמם.

    לגבי מחשבים ניידים חשוב לא למקם אותם על משטחים חלקים ולא על שטיחים, מיטות, שמיכות, ספוגים או כל מקום רך או עם בד שעלול לסתום את האוורר של המחשב ואף לגרום לשריפה.

    מומלץ גם להניח את המחשב הנייד על משטח קירור שיתן למחשב הנייד אקסטרה קירור בייחוד במקומות שהטמפרטורה בחדר היא לא ממש קרה.מבטיח לכם שזה ישמור על תוחלת החיים של המחשב.

  1. סדר פנימי של המחשב:
    דמיינו שהמחשב הוא החדר שלכם וכמו שלא הייתם רוצים חדר הפוך ומבולגן כך מומלץ לשמור על סדר בתוך המחשב.
    מידע חשוב עדיף לשמור על מחיצה שאינה כונן C  (גם שולחן העבודה הוא כונן C)
    קבצים כגון תמונות,מסמכים,שירים,סרטים וכו'..מומלץ לשמור בתיקיות מסודרות ותתי תיקיות עם שמות מסודרים שיהיה קל למצוא ולגשת אל הקבצים מבחינת המיקום.
  2. תוכנות מותקנות: 
    לצורך עבודה תקינה ומהירה של המחשב רצוי להתקין תוכנות ברישיון ואנטי וירוס איכותי.
    יש לדאוג שהמחשב יהיה תמיד מעודכן הן מבחינת עדכונים של מערכת ההפעלה והן מבחינת מומלץ שתהיה תאימות של התוכנות המותקנות עם מערכת ההפעלה שעליה הן מותקנות.
  3. הפעל/תזמן עדכונים של מערכת הפעלה וסריקות של אנטי וירוס:
    חשוב מאוד לבצע עידכונים של מערכת ההפעלה ושל תוכנת האנטי וירוס בייחוד אם המחשב מחובר לאינטרנט. מטרת אותם עידכונים היא לתקן פרצות אבטחה במערכת ההפעלה ולעדכן את מאגר הוירוסים בתוכנת האנטי וירוס במחשב.

    מומלץ וחשוב לעדכן גרסות של תוכנות מותקנות במחשב,עידכון BIOS  ועדכון של מנהלי התקנים לחומרה המותקנת במחשב.
    כמו כן אחת לכמה זמן יש לבצע סריקה יזומה או מתוזמנת של תוכנת האנטי וירוס שלנו מפני וירוסים,תוכנות ריגול ואיומים אחרים…
    מחשב שיהיה מוגן ומעודכן יהיה עמיד יותר בפני איומים בזמן אמת. 

  4. הסרה של תוכנות לא בשימוש ולא רצויות:
    מומלץ מדי כמה חודשים,להיכנס ל"לוח בקרה" לתוך "תוכנות ותוכניות" ולעבור על הרשימה של כל התוכנות המותקנות במחשב ותוכנה/משחק שלא מוכר,לא רצוי או לא בשימוש יש להסיר.
    שימו לב,ישנם התקנות שלא תכירו אך הן נחוצות ורצויות למחשב ולכן רצוי להתייעץ עם טכנאי המחשבים לפני שאתם מסירים.
    ישנם לא מעט "סוסים טרויאנים" ותוכנות שהתווספו בכוח לתוכנות או משחקים שהתקנו עם הזמן במחשב והן פוגעות במהירות המחשב והגלישה באינטרנט כי חלק גדול מאותם התקנות הם תוספים לא רצויים שהתווספו לדפדפן במחשב שלנו ומאטים מאוד את הגלישה וחלקם אף משנה את דף הבית שלנו ומנוע החיפש שלנו.
  5.  נקו קבצים לא רצויים: 
    בכל פעם שאנו גולשים או מתקינים תוכנות,מושתלים לנו במחשב קבצים זמניים וכל מיני קבצי cookies שעם הזמן גדלים ופוגעים בביצועים של המחשב והגלישה.

    לכן פעם בחודש מומלץ לבצע ניקוי למחשב שלנו ע"י תכנה צד שלישי שנקראת cccleaner או windows cleanup אותם תוכנות מנקות ביסודיות את המחשב מכל מיני קבציים זמניים וקבצי ג'אנק שנמאים בכל מיני תיקיות במחשב ותופסות לנו נפח בדיסק הקשיח ומעבר למקום פנוי הם גם משפיעים על המהירות של המחשב.
    Windows היא לא מערכת ההפעלה היעילה ביותר, ולפעמים צריך תשומת לב עצמה. זה חוסך כמות גדולה של מידע מיותר, בעיקר בצורה של קבצים "זמניים" (אשר אף פעם לא נמחק) רשימות של חיפושים שבוצעו לאחרונה, וכדומה. יש תוכנית מצוינת בשם CCleaner, אשר יהיה לנקות את רוב הנתונים מיותרים באופן אוטומטי. אם אתה מעוניין להמשיך לייעל את מערכת ההפעלה שלך, יש שפע של מידע זמין באינטרנט, כולל מאמר על שיפור ביצועי XP זמין כאן באתר של Puget.

  6. איחוי דיסק קשיח: כאשר הדיסק הקשיח נקי מקבצים,מומלץ לבצע איחוי שמטרתו לארגן את הקבצים במחשב ולגרום לכך שתהיה גישה מהירה יותר לקבצים בדיסק הקשיח ומהירות קריאה טובה יותר בכל פעולה שאנו מבצעים.
  7. ניטרול תוכנות מיותרות בעלייה של המחשב: 
    בכל פעם שאנו מדליקים את המחשב,עולות לנו תוכנות ושירותים מסויימים שרצים ברקע ומשפיעים על ביצועי המחשב,התוכנות בד"כ נמצאות ליד השעון בפינה בחלק התחתון לדוגמא :אנטי וירוס.

    כל תוכנה כזו שרצה ברקע משפיעה באופן ישיר על הזיכרון והמהירות/ביצועים של המחשב. לכן מומלץ מאוד לבדוק האם בין כל האייקונים שנמצאים ליד השעון בנוסף לאנטי ויורס ישנו אייקון/תוכנה שלא חייב לעלות עם העלייה של המחשב ובכך לשפר לנו את ביצועי המחשב.
    לדוגמא: skype,dropbox שהן תוכנות שעולות עם המחשב ורצות ברקע ומשפיעות על ביצועי המחשב גם כשלא תמיד משתמשים בהן ולכן אפשר ורצוי לנטרל אותן מם העלייה (הן עדיין נשארות מותקנות במחשב וניתן להפעילן מקיצור הדרך שלהן) לצורך הבדיקה והניטרול שלהן יש לבדוק בהפעלה של המחשב אלו תוכנות עולות ולנטרלן.
    מומלץ לפנות ולהתייעץ עם טכנאי מחשבים כיצד לעשות זאת ומה בדיוק לנטרך על מנת לא ליצור נזק. 

  8. שדרגו את המחשב שלכם: 
    בכל 10 הטיפים למעלה התייחסתי לשיפור מהירות המחשב מבלי לשדרגו אך בהרבה מקרים מדובר פשוט במחשבים עם מערכת הפעלה ישנה וחומרה ישנה שמומלץ ולעיתים חובה לשדרג.
    עם הזמן יוצאים בכל פעם עידכונים,משחקים ותוכנות המחייבות מחשב עדכני מבחינת החומרה ומבחינת התוכנה ולכן הפיתרון היחיד הוא לשדרג/לרכוש מחשב חדש.
    חשוב לבדוק שהמחשב שלנו תמיד עומד בדרישות החומרה והתוכנה כאשר אנו מרגישים שהמחשב עדיין איטי אחרי כל הפעולות הנ"ל שעשינו. 
    שלושה רכיבי חומרה שאחראים על מהירות המחשב הם:מעבד,זיכרון ודיסק קשיח.
    מעבד I3 I5 I7 (הכוללים עיבוד גרפי) אחראי לעיבוד מהיר של פעולות במחשב.
    זיכרון (RAM) אחראי למהירות תגובה של פעולות במחשב.
    דיסק קשיח (SSD) אחראי למהירות כתיבה ובעל השפעה של קרוב ל 50% בביצועי המחשב ולכן המון פעמים תספיק החלפה ושדרוג הדיסק הקשיח לדיסק קשיח בטכנולוגיה SSD (Solid State Drive) מדובר בזיכרון שהוא flash כמו דיסק אונקי שהוא אינו מכני וללא חלקים נעים ובכל מאפשר מהירות כתיבה מהירה מאוד של מערכת ההפעלה ושאר התוכנות. החוויה של המשתמש תהיה עלייה מהירה של מערכת ההפעלה מרגע ההדלקה וכמובן מהירות תגובה מהירה של שאר התוכנות במחשב.
Open chat
1
היי,
אני זמין בוואצאפ לכל שאלה
דילוג לתוכן